onsdag 24 november 2010

Ett vitt landskap

Jag åkte aldrig hem idag. Vi köpte helt enkelt nya tågbiljetter till imorgon och tur var det..

Imorse tog vi en promenad i det kalla vädret puttandes och pustandes med våra vagnar, men ut och gå skulle vi!
Mira är inte så glad i att sitta i vagnen för länge så det blev en hel del allsång den sista biten, vilken tur att vi är på landet :)

Det är helt tyst i huset just nu bara lilla Linnea som
sitter på golvet och leker. Mamma Linda fick hastigt köra till dagis då Storebror ramlat och slagit ut tanden. Stackars pojk! De kommer säkert snart hem.

Jag har hjälpt syster att pynta till advent. Hon plockade fram två röda hemska ljusstakar som
jag genast fick måla om till henne. Nu ser dem vettiga ut igen och pryder två av hennes fönster :)

När jag kommer hem imorgon ska jag genast pynta inför advent. Jag tycker det är så mysigt att julpynta huset men jag gillar inte rött! Förra året vet jag att jag rensade ut en massa pynt jag inte ville ha så i år får det kanske köpas in lite nytt, men det märker vi imorgon! :) Jag skulle gärna vilja sätta upp granen imorgon med men det får i alla fall vänta till lucia. Jag njuter mycket mer av julen innan. Jag hade kunnat slänga ut julen så tidigt som annandag jul!

Så här kul tycker Mira det är att vara ute i snön!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar