lördag 13 november 2010

Jag börjar om

Hejsan!

Jag har tidigare bloggat på veronicaajonsson.blogg.se men har nu valt att börja om här då det är mycket lättare att blogga från telefon och lägga upp bilder direkt osv.

Tanken med min blogg är att föra dagbok över vår renovering och vardag. Jag tycker det är kul att dokumentera så man kan ha något att se tillbaka på i framtiden.

Vi har bott i vårt hus i lite mer än tre år. I somras valde vi att resa taket på vårt hus för att få en användbar ovanvåning. Allt invändigt ska vi göra själva. Just nu förbereder vi inför isolering. Resningen av taket drog med sig lite annat snickeri i köket som egentligen bara var på planeringsstadiet. Detta innebär att vi i sommar och höst bott i ett renoveringskaos. Men nu äntligen är köket klart frånsett lite lister.

Jag gillar att pyssla i hemmet och ändrar om ofta. Jag älskar att fynda. För ett tagsen var jag och killen på tippen och där stod en fotogenlampa. Den skulle jag bara ha! ..och jag fick den! Den gjorde min kväll. Att man kan bli så himla glad för en lampa. Men det är min passion, min lilla hobby att få pyssla och dona här hemma :)

Jag älskar ljus, ljus LJUS! Det finns inget mysigare än att tända en massa ljus nu i vintertid. Jag har massor av dem. Jag tror man kan ta likheten med Maria Montazami och hennes toffsar. 1,2,3..15,16..28, 29...

Vår dotter föddes i juli förra året. I januari är min ledighet över och man är tillbaka i vardagen igen.
Det är med blandade känslor som jag tänker på det. Det ska bli jättekul att börja jobba igen. Men man har lixom vant sig vid det här. Vaddå!? ska man jobba också?

Det var lite om mig.

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar