söndag 9 januari 2011

One week to go

Har varit och hälsat på min syster med familj sen i torsdags. Jättemysigt! Mira är dock överallt och ingenstans, just nu är hon en riktig buse. Borta bra men hemma bäst, som man brukar säga.

Det har stått stilla med hus renovering och dylikt över jul och nyårshelgen men nu är vi lediga en vecka tillsamans. MEN då går sambon och blir sjuk. Ni vet väl hur männen blir när dem är förkylda? Han har varit gnällig idag, men eftersom han är envis och inte gnäller annars så måste jag ju ta honom på lite allvar idag. Imorgon är en ny dag! Men man blir ju nästan själv sjuk av hans suckande och pustande :)
Men lite bygge ska vi säkert hinna med. Om inget annat har vi den största högen ever med skräp liggandes i källaren. Det får kanske bli tippen nästa!

Hoppas Mira håller sig frisk. På tisdag börjar nämligen inskolningen på dagis!

Jag hoppas verkligen att den här bloggen ska hålla sig i liv 2011 när jobbet nu drar igång igen. Jag hoppas att tiden verkligen ska finnas till. Men det är också nu i år som det på allvar ska byggas på ovanvåningen och det vill jag absolut dokumentera.

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar